Monday, January 13, 2014

Cerita Sekolah Agama

Sekolah



Cerita-Sekolah Agama

Cerita Sekolah Agama


Assalamualaikum ,

Pengenalan Sekolah Agama | Sudah semestinya sekolah agama ini adalah sekolah yang pelajarnya 99.99% adalah beragama islam :P.


Pelajaran Di sekolah agama terbahagi kepada 2 iaitu AKEDEMI Dan Agama ( Buuth ) ini kalau di SMA-Al Khairiah


Untuk sekolah agama lain sila rujuk di google :) dan taip sekolah agama berhampiran tempat anda di > Sini


Kelebihan Sekolah Agama


Bagi saya sekolah agama memang memiliki Kelebihan yang sangat hebat , jika dibandingkan dengan sekolah biasa

Insha Allah sesiapa yang berjuang di jalan ALLAH insha Allah , Allah akan bantu . Jika belajar di sekolah agama kita sedang

berjuang di jalan Allah Insha Allah , Saya sebelum masuk sekolah agama memang akhlak rasanya kelaut -.-

tapi alhamdulillah kedua ibubapa menghantar saya kesekolah agama walaupun secara jujurnya saya tidak setuju wlaupun 5% :'(

tapi tulah hebatnya mak ayah ni walaupun saya tak setuju saya kerap ponteng bagai diaorang tetap bersabar dan dan berusaha untuk memujuk

saya agar tidak ponteng sekolah dan menjadi seorang insan yang berguna . Alhamdulillah berkat doa mereka hati saya dilembutkan oleh Allah untuk belajar di sekolah

agama .Apabila hati tu da suka sekolah agama memang Terbaik lakata orang .Mungkin dulu ngaji kelaut solat tah kemana benda yang wajib pun da kucar inikan yang sunat tol tak ? tapi sekrang .

Dulu mungkin CERITA PASAL NABI / PARA SAHABAT satu benda tak tahu sebab jarang dengar cita para rasul dan para sahabat apa taknya gi kuliah jarang-jarang bak kata Allahyarham P.Ramlee . Tapi sekrang alhamdulillah la:) .


Pekerjaan Sekolah Agama


Jika nak ikutkan Sekolah agama mempunyai PELUANG PEKERJAAN SANGAT LUASjika tanya saya minta maaf la :P

saya baru form5 tapi saya yakin di sekolah agama ni inshaAllah ade keja akan menanti kita nanti :)

Rezeki tu Allah da aturkan just kena usaha nak gaji Besar usaha lebih :D inshaAllah rezeki tu tak kemana la

Ni saya nak kasi satu RAHSIA KEJAYAAN kejayaan akan muncul apabila kita sudah berusaha dan kita yakin apa

yang kita lakukan . Dengar cerita kalau ada SIJIL MENENGAH AGAMA dah boleh jadi cikgu Kafa betul ke tidak

saya kurang pastilah , tapi tulah yang saya dengan keputusan kenalah baik juga :P ni keputusan kelaut sukar la xD haha

Jika ambil Sijil Tinggi Agama Malaysia (Stam) fuhh lagi banyak Peluang Pekerjaan

Dan last sekali , saya sanggat berharap lah lebih ramai ibu bapa sedar bahawa sekolah agama amat terbaik untuk anak-anak

Mereka .Jika nak bandingkan dengan sekolah biasa sekolah agama jauh lebih bagus . Ini pandangan saya 10000% harap tiada

Keceman dari mana-mana pihak hehe

2 comments

yoi gan mantap benr lah jangan lupa ya visit http://melejitdengankreatif.blogspot.com/


EmoticonEmoticon